Centrum mot våld på lättläst svenska

FREDA-mottagningen stöttar dig som är utsatt för våld

eller har blivit det någon gång.

Du kan blivit utsatt av en familjemedlem, släkting eller partner.

 

FREDA stöttar också barn och unga

som upplevt våld i familjen.

 

EQ-mottagningen stöttar dig som har svårt att hantera dina känslor.

Du kanske blir väldigt arg fast du inte vill

eller har gjort någon illa.

Kanske är du rädd att göra någon illa på grund av din ilska.

Kontakta Freda-mottagningen: 

Telefonnummer: 020-44 22 44  

Det syns inte på din telefonräkning när du ringer FREDA.

Eller via Luleå kommuns Kundcenter. Telefonnummer: 0920-45 30 00 

Mejladress: freda@lulea.se  

E-tjänst: lulea.se/fredamottagningen 

Kontakta EQ-mottagningen: 

Via Luleå kommuns Kundcenter. Telefonnummer: 0920-45 30 00

Mejladress: eq@lulea.se

E-tjänst: lulea.se/eq

Sidan uppdaterades den 30 juni 2023