Grannarna i husel del 2
För anpassad grundskola.
Projektets innehåll
Följ med till Grannarna i huset del 2. Vi följer grannarna i nya situationer, med nya personer och många känslor. Eleverna får möjlighet att pröva och utveckla sin fantasi med hjälp av musik, bild och drama.
Träffarna kan även vara digitala och eleverna ges möjlighet att fortsätta arbetet i olika uppdrag mellan gångerna.
Förutsättningar
För er som deltagit i Grannarna i huset del 1.
Anknytningar till styrdokument
Läroplan för anpassade grundskolan (LGR22)
Att få kunskaper om och kunna arbeta praktiskt med olika estetiska uttrycksformer ökar möjligheterna att vara delaktig i samhällets kulturliv. Det stärker också tilltron till den egna skapande och problemlösande förmågan. Undervisningen ska stärka elevernas förmåga att uppleva, reflektera över och kommunicera om olika estetiska uttryck samt använda ämnesområdets ord och begrepp.
Ur Barnkonventionen
Artikel 2
Alla barn har samma rättigheter och lika värde. Ingen får diskrimineras.
Artikel 23
Ett barn med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning har rätt till ett fullvärdigt och anständigt liv som gör det möjligt för dem att delta aktivt i samhället.
Kontaktperson och anmälan
Sidan uppdaterades den 3 september 2024